Biliárd

Oázis Panzió - Biliard

Panziónkban 1 darab, 6'-os asztal található, melynek díja 200 Ft/Játék.

Biliárd szabályzat

1. A játék célja

A játékot 1 fehér és 15 színes golyóval játsszák. A színes golyók közül 7 egy színű, úgynevezett "teli", megint 7  színes-fehér, úgynevezett "csíkos".

Az egyik játékosnak a teli színeseket kell belöknie, míg a másiknak a csíkosakat. Ha egy játékos eltette az összes saját golyóját, akkor utoljára a feketét kell eltenni.

2. Kezdés

A kezdés jogát a két játékos eldönti egymás között (erőlökéssel, vagy érmefeldobással).

A játékot kezdő versenyzőnek a fehér golyót a kezdőpontra kell állítania.

A kezdőpontról csak előre lehet lőni (a dákó vonala maximum párhuzamos lehet a rövid fallal).

A kezdőlökés szabályos, ha a fehér golyó nem ment le, és azonos színű, de legalább egy darab színes golyót sikerült lyukba tenni, és a kezdő játékos folytathatja a játékot.

Ha nem azonos színű golyók esnek kezdéskor, a kezdő játékosé a választás joga (csíkos vagy teli), és az ellenfél következik.

Nyitott asztalnál (minden golyó még az asztalon), ha a fehér esik le az ellenfél lökhet egyszer.

Az a játékos, aki kezdésből a fekete golyót elteszi valamelyik lyukba, és más golyó nem esik le, megnyerte a mérkőzést.

Amíg a játékos saját maga nem tett el golyót, addig a másik játékos hibája esetén is csak egyszer következik.

Nyitott asztalnál ha az egyik játékos célzott lökéssel (még ha nem is esik lyukba golyó) választ teli, vagy csíkos golyót, azt a másik játékosnak el kell fogadni (értelemszerűen a másik fajta golyóra kell löknie).

3. Hibák

Hibás lökés esetén az ellenfél kétszer lökhet, kivéve nyitott asztalnál.

A fehér golyó nem a saját golyóját találja el először.

A fehér golyó a fekete golyót találja el először, ha még van saját golyó az asztalon.

A fehér golyó egy golyót sem talál el.

A játékos nem a saját golyóját teszi el.

Lemegy a fehér.

Bármelyik golyó kiesik az asztalról (a golyót el kell rakni).

A játékos nem a dákó végével ér hozzá valamelyik golyóhoz.

Ha a fehér golyó tapad a saját golyóra, és lökéskor az a golyó megmozdul (ilyenkor a golyótól elfelé kell lökni).

A játékosnak egyik lába sem érinti a földet lökés közben.

4. Súlyos hibák

Súlyos hiba esetén a játékos elveszti a meccset

Ha a fekete golyó kiesik az asztalról.

Ha a játékos olyankor céloz és lök a feketére, mikor még a saját csoportjából vannak golyók az asztalon

Ha a játékos elrakja a feketét és még van az asztalon golyó az ő csoportjából (kivéve kezdőlökéskor).

Ha a játékos a végjátéknál nem jó helyre rakja el a feketét

Ha a játékos a végjátékkor a feketével együtt az ellenfél golyóját, vagy a fehéret is elteszi

Ha a játékos a végjátékkor (már csak a fekete van az asztalon) háromszor egymás után nem találja el a feketét

Ha a játékos úgy teszi el a feketét, hogy a fehér előbb az ellenfél golyóját érinti Ha a játékos direkt, célzott lökéssel teszi el a fehéret

5. Győzelem

Az a játékos nyer, akinek mind a 7 golyója lemegy, majd utána szabályos lökéssel a feketét elteszi.

A fekete golyót az asztalnak abba a lyukába kell eltenni, ami átellenben van azzal a lyukkal, amibe az utolsó saját golyó elment.

Ha mindkét játékosnak ugyanabba a lyukba ment le az utolsó golyója, akkor annak a játékosnak, amelyiknek később ment el a saját golyója, abba a lyukba kell eltennie a feketét, amelyikbe az utolsó színes golyó elment.